One Ocean Learn –פלטפורמה של ידע למען האוקינוסים

האוקיינוסים ​​מספקים  למעלה ממחצית מהחמצן שאנו נושמים, סופגים את הפחמן הדו-חמצני שלנו, מספקים לנו מזון ותומכים בפרנסתם של מיליוני אנשים. שינויי אקלים, דיג יתר, פלסטיק באוקיינוס ​​ולחצים רבים אחרים מהווים איום רציני על האוקיינוס ​​ועל כדור הארץ בכללותו. ישנה מודעות גלובלית הולכת וגוברת לאיומים השונים על בריאות האוקיינוסים, ואנו רואים מאמצים מהרמה הגלובלית ועד המקומית להתמודד עמם.  אף על פי כן, פעולות הממשל והאגודות לעיתים קרובות מנותקות ואינן מתואמות ולעיתים קרובות בסופו של דבר אינן כוללות את הקהילות הנשענות ביותר על האוקיינוס.

The One Ocean Hub היא תוכנית בינלאומית של מחקר לפיתוח בר קיימא, ששואפת לקדם גישה אמיתית כוללת בתחום

The One Ocean Hub מובל על ידי אוניברסיטת Strathclyde (גלאסגו, בריטניה), ויש לו 18 ארגונים שותפים ו-21 שותפי מחקר ברחבי העולם. המרכז ממומן על ידי מחקר וחדשנות של בריטניה (UKRI) באמצעות קרן מחקר האתגרים הגלובלית (GCRF)

פלטפורמת ידע מקוונת שנתמכת על ידי The One Ocean Hub היא One Ocean Learn שהושקה ביוני 2022 בפסגת האוקיינוס , ואשר מתמקדת בחיבור ידע בין מקורות שונים, במטרה לתרום להחלטות בנות קיימא יותר על האוקיינוס.

פלטפורמה זו כוללת אוקיינוס ​​של משאבים בתחומים מגוונים רלוונטיים לתחום  – אמנות, אירועים, ספריות, הזדמנויות, ארגונים ואנשים

EXPLORE2

הרציונל לפלטפורמה החדשה הזו הוא שהידע החדש על האוקיינוסים נוצר על פני כמה יוזמות לאומיות ומקומיות גלובליות, אזוריות, אבל הוא צריך להגיע ליותר אנשים ולהיות מחובר בצורה ברורה יותר כדי שיהיה יותר סיכוי להוביל לפעולה חיובית. הפלטפורמה שואפת להאיר במיוחד את "הכוכבים הרחוקים ביותר", כלומר יוזמות מקומיות ולאומיות על האוקיינוס, שלעתים קרובות מוסתרות בגלל עומס המידע הזמין באינטרנט.

לפלטפורמה ONE OCEAN LEARN

לתחילת המסע

אודות information-world

ד"ר יפה אהרוני , מידענית
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, מקורות מידע. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה