מנועי חיפוש 2019 – פופולריים, שומרים על הפרטיות, ייעודיים, אלטרנטיביים לגוגל ואחרים 

אין ספק שגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר  אך קיימים בווב מנועי חיפוש רבים נוספים, חלקם שומרים על פרטיות המשתמשים,  ווחלקם עם מאפיינים ייחודיים שלא נמצאים בגוגל וכדאי להכירם .

eBizMBA Rank   הוא  דרוג שמהווה ממוצע  הדרוג הגלובלי    של ארה"ב   בהסתמך עלAlexa  Quantcast.  וSimilarWeb   . על פי דרוג זה 15 מנועי החיפוש הפופולריים ביותר לספטמבר 2019    בדרוג יורד הם:

מידע נוסף על מנועי החיפוש הפופולריים בכתבה בנושא

לצד מנועי החיפוש הפופולריים קיימים מנועי חיפוש אולי פחות פופולריים אך עם מאפיינים מיוחדים שכדאי להכיר , ביניהם גם מנועי חיפוש ששומרים על פרטיות המשתמש  וביניהם :

Qwant

Yippy

Mojeek

Gibiru

SearX

בהקשר זה כדאי לציין ש- DuckDuckGo  שנמצא בין 15 מנועי החיפוש הפופולריים שומר אף הוא על פרטיות המשתמש.

Mojeek  בנוסף להיותו מנוע חיפוש ששומר על הפרטיות הוא בעל מאפיין ייחודי – חיפוש על פי רגשות – מסנן את תוצאות החיפוש על פי התייחסות המשתמשים לקישורים של תוצאות החיפוש –  love, wow, haha, sad, and angry

Gibiru – מגייס חלק מרווחיו למטרות טובות ומועילות לאנושות גם על פ בחירת המשתמש. מידע נוסף על כך ומנועי חיפוש בעלי מאפיינים ייחודיים אפשר למצוא בכתבה שהתפרסמה לאחרונה

ישנם גם לא מעט מנועי חיפוש ייעודיים  לתמונות, לרשתות חברתיות וכו'

לאור זאת, אפשר לומר שיש לא מעט מנועי חיפוש אלטרנטיביים לגוגל,  פירוט ומידע נוסף אפשר למצוא בכתבה :21 Alternative Search Engines to Use in 2019

מן הראוי לציין שלאחרונה , ב- 15 בנובמבר התפרסמה הכתבה ,

How Google Interferes With Its Search Algorithms and Changes Your Results"

The internet giant uses blacklists, algorithm tweaks and an army of contractors to shape what you see" ,   ממנה משתמע שתוצאות החיפוש בגוגל אינם תמיד תוצאה של אלגוריתם  טהור ואובייקטיבי וקיימת התערבות מכוונת של גוגל בתוצאות, אז אפשר אולי מדי פעם לאמץ מנוע חיפוש ששומר על הפרטיות, ייעודי, או אלטרנטיבי, ואלה לא מעטים.

אך למרות הכול, נראה שגוגל ימשיך להיות הפופולרי והדומיננטי ביותר ולככב, כתמיד בשנים האחרונות,  בראש מנועי החיפוש הפופולריים.

אודות information-world

ד"ר יפה אהרוני , מידענית
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, מנועי חיפוש. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מנועי חיפוש 2019 – פופולריים, שומרים על הפרטיות, ייעודיים, אלטרנטיביים לגוגל ואחרים 

  1. יפעת לוי הגיב:

    תודה על המידע היעיל.

    אהבתי

כתיבת תגובה