משחק אינטרנט לפיתוח חסינות קוגניטיבית  בפני תופעת החדשות המזויפות ומידע שקרי: תוצאות מחקר

​התפשטות התופעה של מידע שקרי וחדשות מזויפות ברשת מציב אתגרים בעולם כולו.  לאור הקושי להתמודד עם  התופעה "לאחר מעשה" פותח משחק דפדפן מקוון   בשם  Bad news   שתפקידו לחסן את המשחקים בו בפני תופעת המידע הכוזב במכוון.

מחקר שהתפרסם ב- 25 ביוני 2019  הגיע למסקנה שאכן משחק הדפדפן Bad news  תרם למשחקים בו, שהשתתפו במחקר,  חסינות קוגניטיבית בפני תופעת החדשות המזויפות.

המחקר התבצע בתקופה פברואר עד אפריל 2018  בקרב 43,687  נחקרים שהשיבו לסקר לאחר ששיחקו את המשחק.  במשחק שנמשך כ- 15 דקות, המשתתפים בו שיחקו תפקיד של יצרני מידע שקרי ולמדו לשלוט ב-6 טכניקות שבהן משתמשים  בייצור מידע שקרי במכוון והן: יצירת קיטוב, הפעלת רגשות, בדרך כלל שליליים, הפצת תיאוריות קונספירציה, ציד אנשים ברשת, הסטת האשמה והתחזות לחשבונות מזויפים.

ממצאיו של המחקר  מהווים ראיה ראשונית שיכולת האנשים לאתר ולהתמודד  עם מידע שקרי משתפר לאחר המשחק ללא הבדל חינוך, גיל (הבדל זניח) , אידיאולוגיה פוליטית ,מגדר (הבדל זניח) ורֶפְלֶקְסְיָה קוגניטיבית.

מידע נוסף בדוח המחקר

למשחק Bad news

לסט הנתונים של המחקר

למידע נוסף על המשחק

מודעות פרסומת

אודות information-world

ד"ר יפה אהרוני , מידענית
פוסט זה פורסם בקטגוריה דוחות מחקר, כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s