ScholarlyHub אלטרנטיבה  ל- ResearchGate ?

ScholarlyHub היא רשת חברתית אקדמית שהושקה לראשונה בנובמבר 2017 בשאיפה לגייס במימון המונים  500,000 יורו לצורך ביסוסה. על פי דברי מייסדה Guy Geltner פרופ' להיסטוריה של ימי הביניים באוניברסיטת אמסטרדם היא תהווה מאגר בגישה פתוחה ורשת חברתית שתענה  על הצרכים האקדמיים, ותהיה נקייה  מאינטרסים כלכליים כפי שיוחסו  לרשת החברתית ResearchGate.

על פי דברי מייסדה, ScholarlyHub תהיה שונה מפלטפורמות דומות בכך שהמודל העסקי שלה יהיה חופשי מהלחץ לתפוס  נתח שוק גדול אטרקטיבי לרוכשים פוטנציאליים – חברות הוצאה לאור גדולות כמו Elsevier או יאהו

ScholarlyHub הושקה כחודש לאחר ש- ResearchGate   נתבעה על ידי קבוצת מו"לים גדולים בתוכם Elsevier, Wiley ,Wolters Kluwer על הפרת זכויות יוצרים והתבקשה להסיר מתוכה מאמרים שמוגנים בזכויות יוצרים.

ScholarlyHub  לא תתיר פגיעה בקניין רוחני ותושתת על מודלים שאינם מתירים העלאת תכנים שמוגנים בזכויות יוצרים. מודלים אפשריים הם שיתוף פעולה עם פורטלים ושירותים בגישה פתוחה או הפיכתה לפלטפורמה עצמאית להוצאה לאור שמזמינה אגודות מדעיות לפרסם בה.

הדרך להבטיח שמירה על זכויות יוצרים היא יצירת פרופילים רק לאחר הרשמה, והעלאת החומרים אליה תהיה כרוכה בהצהרה שהחומרים אינם מוגנים בזכויות יוצרים. חומרים שיפרו זכויות יוצרים יוסרו מהרשת. תהיה אפשרות להעלאת חומרים מבלי להציגם לציבור הרחב לחברים שיחפצו בכך,.

מההיבט הכלכלי, היא תושתת על דמי חברות של 25 יורו לשנה עם הנחות גדולות לסטודנטים ואנשי אקדמיה מהמדינות המתפתחות.

למידע נוסף

לאתר

לשאלות נפוצות

אודות information-world

ד"ר יפה אהרוני , מידענית
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, רשתות חברתיות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על ScholarlyHub אלטרנטיבה  ל- ResearchGate ?

  1. ywelis הגיב:

    כדאי לציין רשת שלישית, שמקודמת קצת יותר – ACADMIA כאן –
    https://www.academia.edu/

    יותר מדגישה את הצד החברתי. לדעתי – עם יותר פוטנציאל. כיום אתרי העלאת תכנים ללא צד חברתי, לא יגיעו רחוק

    אהבתי

כתיבת תגובה